Karta Usługi nr 110 - UDOSTĘPNIENIE W TRYBIE JEDNOSTKOWYM DANYCH Z REJESTRU MIESZKAŃCÓW ORAZ REJESTRU PESEL

OPIS USŁUGI
Burmistrz Koronowa udostępnia w trybie jednostkowym dane z rejestru mieszkańców oraz z rejestru PESEL. Przez dane jednostkowe rozumie się informacje dotyczące jednej osoby lub imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem.

KOGO DOTYCZY USŁUGA
Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru PESEL (ogólnopolski zasięg rejestru) wnosi osoba lub podmiot zainteresowany ich uzyskaniem do dowolnego urzędu gminy, z zastrzeżeniem, że w tej samej sprawie wniosek może zostać złożony wyłącznie do jednego dowolnego urzędu gminy. Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców (lokalny zasięg rejestru) wnosi się do organu gminy właściwego ze względu na miejsce zameldowania osoby poszukiwanej. W przeciwnym razie wnioskodawca może otrzymać informację, że osoba poszukiwana nie figuruje w lokalnym- gminnym rejestrze mieszkańców.
 
CZAS REALIZACJI
Udostępnienie będzie zrealizowane w ciągu miesiąca (od dnia złożenia wniosku) w sposób określony przez Wnioskodawcę we wniosku (odbiór osobisty w urzędzie, do którego wyślesz wniosek lub pocztą tradycyjną, lub elektronicznie na skrzynkę Mój Gov/ePUAP). Jeśli rozpatrzenie wniosku wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego - zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
 
WYMAGANE DOKUMENTY
  1. wniosek (wzór w załączeniu).
  2. dokument, który potwierdza aktualny interes prawny (np. aktualne wezwania sądowe, dokumenty potwierdzające zadłużenie osoby poszukiwanej wobec wnioskodawcy np. wyroki sądowe, umowy, wezwania do zapłaty, wezwanie przedsądowe wraz z potwierdzeniem braku odbioru, postanowienia            i decyzje innych organów, faktury VAT, rachunki itd.).
  3. jeżeli żądanie udostępnienia danych nie wynika wprost z przepisów prawa, należy przedstawić wiarygodną potrzebę posiadania danych osoby poszukiwanej. W tym przypadku informacje dotyczące osoby można uzyskać wyłącznie po wyrażeniu przez nią zgody na to udostępnienie.
  4. dowód wniesienia opłaty w wysokości 31 zł za jedno udostępnienie danych w trybie jednostkowym.
  5. pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu oraz pełnomocnictwa złożone w sprawie wydania zaświadczenia zwolnionego z opłaty w trybie ustawy z dnia   16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej).
  6. w celu uzyskania potwierdzenia o numerze PESEL osoby zmarłej (do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia) należy dołączyć kopię aktu zgonu osoby zmarłej. Ta czynność zwolniona jest z opłaty.
OPŁATY
  1. Opłata za udostępnienie danych jednostkowych (dotyczy jednej osoby lub imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem) - 31 zł
  2. Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa - 17 zł (opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu oraz pełnomocnictwa złożone w sprawie wydania zaświadczenia zwolnionego z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej)
 
Opłaty należy wnieść na rachunek bankowy: 
Gmina Koronowo 58 8144 0005 2001 0000 0521 0001
 
 
TRYB ODWOŁAWCZY
Odmowa udostępnienia danych z rejestru mieszkańców lub rejestru PESEL następuje w drodze decyzji administracyjnej. Odwołanie od decyzji o odmowie udostępnienia danych wnosi się do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w Bydgoszczy za pośrednictwem Burmistrza Koronowa, w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
 
PODSTAWA PRAWNA
  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz.U.2024.736), 
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U.2024.572), 
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz.U.2017.2482), 
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 14 lipca 2022 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych (Dz.U.2022.1493), 
  • Ustawa z 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U.2019.1781), 
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., str. 1, ze zm.), 
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U.2023.2111),
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. 2024.307 ze zm.).
MIEJSCE OBSŁUGI KLIENTA
Urząd Miejski w Koronowie, ul. Pomianowskiego 1, pok. nr 10A, Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego - Stanowisko ds. Ewidencji Ludności
 
NUMER TELEFONU I FAXU
tel. 52 3826 466, fax: 52 3826 401
 
ADRES STRONY INTERNETOWEJ BIP
www.bip.koronowo.pl
 
DNI I GODZINY OBSŁUGI KLIENTA
Poniedziałek, Środa, Czwartek 7.30-15.30, Wtorek 7.30-17.00, Piątek 7.30-14.00
 
INFORMACJE DODATKOWE
Organ administracji publicznej udostępnia dane jednostkowe na wniosek zainteresowanej osoby (podmiotu) złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne.
 
FORMULARZE DO POBRANIA

metryczka


Wytworzył: Marzena Tomaszewska-Rybka (19 lipca 2024)
Opublikował: Oskar Kasiorkiewicz (7 sierpnia 2024, 09:19:13)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Koronowie

Ostatnia zmiana: Oskar Kasiorkiewicz (17 października 2024, 14:56:42)
Zmieniono: Aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 458