Wydział Finansowo-Budżetowy | Wydział Inwestycji i Planowania Przestrzennego
Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
Wydział Organizacyjny | Urząd Stanu Cywilnego | Referat zamówień publicznych
Wydział Obsługi Przedsiębiorczości i Promocji
Pion Ochrony Informacji Niejawnej | Rejestracja Pojazdów i Komunikacja
Audytor wewnętrzny | Inspektor Ochrony Danych | Wydział Nieruchomości i Gospodarki Komunalnej
Wydział Rolnictwa,Ochrony Środowiska, Krajobrazu i Zarządzania Energią
Stanowiska ds. PPOŻ Gminy | Wydział Planowania Przestrzennego
Wydział Gospodarki Odpadami
Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
Wydział Organizacyjny | Urząd Stanu Cywilnego | Referat zamówień publicznych
Wydział Obsługi Przedsiębiorczości i Promocji
Pion Ochrony Informacji Niejawnej | Rejestracja Pojazdów i Komunikacja
Audytor wewnętrzny | Inspektor Ochrony Danych | Wydział Nieruchomości i Gospodarki Komunalnej
Wydział Rolnictwa,Ochrony Środowiska, Krajobrazu i Zarządzania Energią
Stanowiska ds. PPOŻ Gminy | Wydział Planowania Przestrzennego
Wydział Gospodarki Odpadami
Wydział Nieruchomości i Gospodarki Komunalnej
Kierownik wydziału
Agnieszka Szwesta
tel. 52 3826 473
Gospodarka nieruchomościami | Emilia Suska Dorota Szulc Agata Kasprzyk | 52 3826 422 |
Geodezja i gospodarka gruntami | Monika Miklasz Eliza Rybak | 52 3826 468 |
Gospodarka komunalna | Martyna Rakowska-Jiłka Marta Kruszyńska | 52 3826 423 |
Gospodarka Wodno-Ściekowa | Katarzyna Gwizdała | 52 3826 423 |
Do zadań Wydziału Nieruchomości i Gospodarki Komunalnej należy:
1) realizacja zadań z zakresu ustawy o gospodarce nieruchomościami, w szczególności:
4) realizacja zadań z zakresu ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, w szczególności:
6) realizacja zadań z zakresu ustawy o transporcie drogowym, ustawy o publicznym trans-porcie zbiorowym i ustawy o drogach,
7) wykonywanie zadań powierzonych z zakresu utrzymania grobów i cmentarzy wojennych,
8) nadzór i kontrola nad pracownikami społecznie- użytecznymi w ramach porozumienia pomiędzy urzędem pracy a opieką społeczną,
9) realizacja zadań z zakresu gospodarki komunalnej, w tym:
a) sprzedaż gminnych lokali mieszkalnych,
b) sprzedaż nieruchomości gminnych,
c) dzierżawa i najem nieruchomości gminnych na rzecz osób fizycznych i prawnych,
d) organizowanie przetargów na zbywanie bądź dzierżawę gruntów gminnych,
e) oddawanie gruntów w użytkowanie wieczyste,
f) wydawanie oświadczeń w sprawie pierwokupu nieruchomości,
g) zamiany, nabywanie i przejmowanie nieruchomości na rzecz gminy,
h) prowadzenie spraw odszkodowawczych za grunty przejęte na cele publiczne,
i) regulowanie stanów prawnych nieruchomości będących współwłasnością gminy i osób prywatnych,
j) prowadzenie spraw związanych z podziałem nieruchomości,
k) prowadzenie gminnego zasobu nieruchomości oraz ewidencjonowanie nieruchomości gminnych oddanych w użytkowanie wieczyste,2) realizacja zadań z zakresu gospodarki nieruchomościami w myśl ustawy o finansach publicznych i ustawy o podatku od towarów i usług, w szczególności:
a) naliczanie należności z tytułu sprzedaży, zamiany, dzierżawy, najmu, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu,
b) wystawianie faktur VAT przy dzierżawach, najmach i sprzedaży nieruchomości gminnych,
c) ewidencjonowanie i windykacja należności cywilno-prawnych z majątku gminy, tj. czynszy dzierżawnych, opłat wieczystego użytkowania, sprzedaży majątku gminne-go, przekształceń, odszkodowań,3) realizacja zadań z zakresu ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
4) realizacja zadań z zakresu ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, w szczególności:
a) wydawanie zgody na dysponowanie gruntem na cele budowlane,
b) wprowadzanie zmian w Księgach Wieczystych oraz prostowanie niezgodności wynikających z różnicy zapisów pomiędzy ewidencją gruntów a zapisami w Księgach Wieczystych,
c) ujawnianie prawa własności nieruchomości na rzecz gminy w sądzie,
d) nazewnictwo ulic i numeracja nieruchomości,
e) przeprowadzanie rozgraniczenia nieruchomości z urzędu na potrzeby gospodarki na-rodowej lub interesu społecznego,
f) wydawanie decyzji zatwierdzającej granice i znaki,5) komunalizacja działek Skarbu Państwa i regulacja mienia komunalnego nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym,
6) realizacja zadań z zakresu ustawy o transporcie drogowym, ustawy o publicznym trans-porcie zbiorowym i ustawy o drogach,
7) wykonywanie zadań powierzonych z zakresu utrzymania grobów i cmentarzy wojennych,
8) nadzór i kontrola nad pracownikami społecznie- użytecznymi w ramach porozumienia pomiędzy urzędem pracy a opieką społeczną,
9) realizacja zadań z zakresu gospodarki komunalnej, w tym:
- nadzór nad utrzymaniem czystości ulic i placów,
- nadzór nad utrzymaniem i modernizacją dróg gminnych,
- nadzór nad sprawami z zakresu gospodarki wodno-ściekowej,
- utrzymanie zieleni gminnej,
- cmentarz komunalny,
- parkingi,
a) sprawowanie kontroli zapewnienia czystości i porządku przez właścicieli11) realizacja zadań z zakresu wypełnienia wymogów dyrektywy Rady Europejskiej 91/271/EWG dotyczącej Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych,
nieruchomości,
b) prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych
oczyszczalni ścieków,
c) wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania
zbiorników bezodpływowych,
d) prowadzenie postępowań w sprawie obowiązku podłączenia nieruchomości do sieci kanalizacyjnej,
e) pozyskiwanie dotacji na zadania związane z ochroną środowiska oraz nadzór nad ich wykorzystaniem i rozliczeniem,
12) współorganizowanie narad z sołtysami
metryczka
Wytworzył: Krzysztof Wiaterski (6 sierpnia 2019)
Opublikował: Krzysztof Wiaterski (6 sierpnia 2019, 14:50:46)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Koronowie
Ostatnia zmiana: Monika Lewandowska (4 września 2024, 11:48:24)
Zmieniono: aktualizacja
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 20616