Wydział Finansowo-Budżetowy | Wydział Inwestycji i Planowania Przestrzennego
Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
Wydział Organizacyjny | Urząd Stanu Cywilnego | Referat zamówień publicznych
Wydział Obsługi Przedsiębiorczości i Promocji
Pion Ochrony Informacji Niejawnej | Rejestracja Pojazdów i Komunikacja
Audytor wewnętrzny | Inspektor Ochrony Danych | Wydział Nieruchomości i Gospodarki Komunalnej
Wydział Rolnictwa,Ochrony Środowiska, Krajobrazu i Zarządzania Energią
Stanowiska ds. PPOŻ Gminy | Wydział Planowania Przestrzennego
Wydział Gospodarki Odpadami
Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
Wydział Organizacyjny | Urząd Stanu Cywilnego | Referat zamówień publicznych
Wydział Obsługi Przedsiębiorczości i Promocji
Pion Ochrony Informacji Niejawnej | Rejestracja Pojazdów i Komunikacja
Audytor wewnętrzny | Inspektor Ochrony Danych | Wydział Nieruchomości i Gospodarki Komunalnej
Wydział Rolnictwa,Ochrony Środowiska, Krajobrazu i Zarządzania Energią
Stanowiska ds. PPOŻ Gminy | Wydział Planowania Przestrzennego
Wydział Gospodarki Odpadami
Wydział Finansowo - Budżetowy
Kierownik Wydziału
Barbara Januszewska
tel. 52 3826-431
Z-ca Kierownika Wydziału
Halina Dyrcz
tel. 52 3826-438
Wydział mieści się w pokojach: 8, 9, 10, 14, 15, 20 w budynku przy ul. Plac Zwycięstwa 1
tel.: (52) 3826-427- sprawy podatkowe
(52) 3826-428 - sprawy podatkowe
(52) 3826-429 - sprawy podatkowe
(52) 3826-432 - sprawy podatkowe
(52) 3826-439 - sprawy podatkowe
(52) 3826-433 - kasa
Katarzyna Wamka Natalia Szamocka | (52) 3826 429 | Natalia Szepler | (52) 3826 407 |
Izabela Latos-Dufka Joanna Okońska | (52) 3826 432 | Agnieszka Zadrożna | (52) 3826 439 |
Hanna Polasik Sebastian Lutyński Marta Iwicka | (52) 3826 434 | Ewelina Wawrzyniak Mirosława Kłosowska Paulina Mindak | (52) 3826 437 |
Katarzyna Wróbel | (52) 3826 435 | ||
Renata Foleżyńska | (52) 3826 436 | ||
Magdalena Grabowska Dominika Rybarczyk | (52) 3826 416 |
Do zadań Wydziału Finansowo – Budżetowego należy:
1) wykonywanie czynności związanych z opracowywaniem projektu budżetu i realizacja budżetu oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej,
2) prowadzenie księgowości organu w zakresie planowania i wykonania budżetu gminy oraz opracowywanie okresowych, rocznych, jednostkowych i zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu,
3) prowadzenie księgowości urzędu, w tym rejestru dochodów budżetowych, wydatków i kosztów, w zakresie ustawy o rachunkowości oraz opracowywanie okresowych i rocznych jednostkowych i zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu,
4) prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem należności z tytułów określonych w odrębnych przepisach oraz podatków i opłat lokalnych,
5) prowadzenie w księgach rachunkowych prawidłowej ewidencji przypisów, odpisów, wpłat, zwrotów i rozliczeń nadpłat z tytułu podatków i opłat lokalnych,
6) planowanie pozostałych dochodów własnych gminy wraz z ich windykacją,
7) kontrola planów finansowych jednostek organizacyjnych gminy,
8) prowadzenie zadań gminy w zakresie gospodarki finansowej sołectw zgodnie z ustawą o funduszu sołeckim,
9) rozliczanie podatku od towarów i usług w zakresie ustawy o podatku od towarów i usług,
10) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem poręczeń wierzytelności wynikających z zabezpieczeń obligacji,
11) prowadzenie ewidencji majątku gminy i udziałów, w tym prowadzenie ewidencji ilościowej pozostałych środków trwałych urzędu,
12) stała aktualizacja danych mających wpływ na wielkość podatków w zakresie ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne,
13) egzekucja podatków lokalnych w zakresie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
14) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg w zapłacie podatków, opłat lokalnych i innych należności gminy w granicach posiadanych uprawnień, w zakresie odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty zapłaty podatku lokalnego i umorzeń,
15) wydawanie postanowień burmistrza w sprawach dotyczących rozłożenia na raty, odroczeń, umorzeń w zakresie podatków stanowiących dochody Gminy, a realizowanych przez urząd skarbowy w zakresie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
16) wydawanie zaświadczeń o składnikach majątkowych, o niezaleganiu w opłacie podatków i dochodach z gospodarstw rolnych,
17) rozliczanie poborców podatkowych,
18) sporządzanie dokumentacji związanej z wynagrodzeniami,
19) prowadzenie zadań wynikających z ustawy o pomocy publicznej dla przedsiębiorców,
20) prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, producentom rolnym,
21) przeprowadzanie oględzin i kontroli podatkowych,
2) prowadzenie księgowości organu w zakresie planowania i wykonania budżetu gminy oraz opracowywanie okresowych, rocznych, jednostkowych i zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu,
3) prowadzenie księgowości urzędu, w tym rejestru dochodów budżetowych, wydatków i kosztów, w zakresie ustawy o rachunkowości oraz opracowywanie okresowych i rocznych jednostkowych i zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu,
4) prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem należności z tytułów określonych w odrębnych przepisach oraz podatków i opłat lokalnych,
5) prowadzenie w księgach rachunkowych prawidłowej ewidencji przypisów, odpisów, wpłat, zwrotów i rozliczeń nadpłat z tytułu podatków i opłat lokalnych,
6) planowanie pozostałych dochodów własnych gminy wraz z ich windykacją,
7) kontrola planów finansowych jednostek organizacyjnych gminy,
8) prowadzenie zadań gminy w zakresie gospodarki finansowej sołectw zgodnie z ustawą o funduszu sołeckim,
9) rozliczanie podatku od towarów i usług w zakresie ustawy o podatku od towarów i usług,
10) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem poręczeń wierzytelności wynikających z zabezpieczeń obligacji,
11) prowadzenie ewidencji majątku gminy i udziałów, w tym prowadzenie ewidencji ilościowej pozostałych środków trwałych urzędu,
12) stała aktualizacja danych mających wpływ na wielkość podatków w zakresie ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne,
13) egzekucja podatków lokalnych w zakresie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
14) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg w zapłacie podatków, opłat lokalnych i innych należności gminy w granicach posiadanych uprawnień, w zakresie odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty zapłaty podatku lokalnego i umorzeń,
15) wydawanie postanowień burmistrza w sprawach dotyczących rozłożenia na raty, odroczeń, umorzeń w zakresie podatków stanowiących dochody Gminy, a realizowanych przez urząd skarbowy w zakresie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
16) wydawanie zaświadczeń o składnikach majątkowych, o niezaleganiu w opłacie podatków i dochodach z gospodarstw rolnych,
17) rozliczanie poborców podatkowych,
18) sporządzanie dokumentacji związanej z wynagrodzeniami,
19) prowadzenie zadań wynikających z ustawy o pomocy publicznej dla przedsiębiorców,
20) prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, producentom rolnym,
21) przeprowadzanie oględzin i kontroli podatkowych,
metryczka
Wytworzył: - (12 stycznia 2005)
Opublikował: Michał Szałkowski (12 stycznia 2006, 20:15:14)
Ostatnia zmiana: Monika Lewandowska (11 grudnia 2023, 13:05:04)
Zmieniono: aktualizcja
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 38659