W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Wydział Finansowo - Budżetowy


Kierownik Wydziału
Barbara Januszewska

tel. 52 3826-431
Z-ca Kierownika Wydziału
Halina Dyrcz
tel. 52 3826-438


Wydział mieści się w pokojach: 7, 8, 10, 14, 15, 20 w budynku przy ul. Plac Zwycięstwa 1
tel.: (52) 3826-427- sprawy podatkowe
(52) 3826-428 - sprawy podatkowe
(52) 3826-429 - sprawy podatkowe
(52) 3826-432 - sprawy podatkowe
(52) 3826-439 - sprawy podatkowe


Katarzyna Wamka

Natalia Szamocka

(52) 3826 429

(52) 3826 428

Natalia Szepler (52) 3826 407

Izabela Latos-Dufka

Joanna Okońska

(52) 3826 432

(52) 3826 427

Agnieszka Zadrożna (52) 3826 439
Hanna Polasik
Sebastian Lutyński
Ewelina Wawrzyniak

(52) 3826 434

(52) 3826 417

Mirosława Kłosowska

Paulina Mindak

(52) 3826 437

(52) 3826 430

Renata Foleżyńska

Dominika Rybarczyk

(52) 3826 436

(52) 3826 477

   

Magdalena Grabowska

Katarzyna Wróbel

(52) 3826 416

(52) 3826 435

   


Do zadań Wydziału Finansowo - Budżetowego należy:

1)    wykonywanie czynności związanych z opracowywaniem projektu budżetu i realizacja budżetu oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej,
2)    prowadzenie księgowości organu w zakresie planowania i wykonania budżetu gminy oraz opracowywanie okresowych, rocznych, jednostkowych i zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu,
3)    prowadzenie księgowości urzędu, w tym rejestru dochodów budżetowych, wydatków i kosztów, w zakresie ustawy o rachunkowości oraz opracowywanie okresowych i rocznych jednostkowych i zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu,
4)    prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem należności z tytułów określonych w odrębnych przepisach oraz podatków i opłat lokalnych,
5)    prowadzenie w księgach rachunkowych prawidłowej ewidencji przypisów, odpisów, wpłat, zwrotów i rozliczeń nadpłat z tytułu podatków i opłat lokalnych,
6)    planowanie pozostałych dochodów własnych gminy wraz z ich windykacją,
7)    kontrola planów finansowych jednostek organizacyjnych gminy,
8)    prowadzenie zadań gminy w zakresie gospodarki finansowej sołectw zgodnie z ustawą o funduszu sołeckim,
9)    rozliczanie podatku od towarów i usług w zakresie ustawy o podatku od towarów i usług,
10)    prowadzenie spraw związanych z udzielaniem poręczeń wierzytelności wynikających z zabezpieczeń obligacji,
11)    prowadzenie ewidencji majątku gminy i udziałów, w tym prowadzenie ewidencji ilościowej pozostałych środków trwałych urzędu,
12)    stała aktualizacja danych mających wpływ na wielkość podatków w zakresie ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne,
13)    egzekucja podatków lokalnych w zakresie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
14)    prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg w zapłacie podatków, opłat lokalnych i innych należności gminy w granicach posiadanych uprawnień, w zakresie odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty zapłaty podatku lokalnego i umorzeń,
15)    wydawanie postanowień burmistrza w sprawach dotyczących rozłożenia na raty, odroczeń, umorzeń w zakresie podatków stanowiących dochody Gminy, a realizowanych przez urząd skarbowy w zakresie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
16)    wydawanie zaświadczeń o składnikach majątkowych, o niezaleganiu w opłacie podatków i dochodach z gospodarstw rolnych,
17)    rozliczanie poborców podatkowych,
18)    sporządzanie dokumentacji związanej z wynagrodzeniami,
19)    prowadzenie zadań wynikających z ustawy o pomocy publicznej dla przedsiębiorców,
20)    prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, producentom rolnym,
21)    przeprowadzanie oględzin i  kontroli podatkowych,
Wytworzył: -
Data wytworzenia: 12.01.2005
Opublikował w BIP: Michał Szałkowski
Data opublikowania: 12.01.2006 20:15
Ostatnio zaktualizował: Paulina Jeszka
Data ostatniej aktualizacji: 02.04.2025 09:14
Liczba wyświetleń: 20
Drukuj Zapisz do PDF
wersje