Karta Usług Nr 107 - O USTALENIE INNEGO TERMINU ZAPŁATY OPŁATY ROCZNEJ Z TYTUŁU UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWEJ

OPIS USŁUGI

Usługa umożliwia złożenie do Urzędu Miejskiego w Koronowie wniosku w sprawie ustalania innego terminu zapłaty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej na podstawie art. 71 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami z dnia 21.08.1997 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1145 ze zm.).
 
KOGO DOTYCZY USŁUGA

Podmioty prowadzące działalność gospodarczą oraz Podmioty nie prowadzące działalności gospodarczej w tym osoby fizyczne.
 
CZAS REALIZACJI

Przed ustawowym terminem płatności tj. przed 31 marca. Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym i terminy wynikające z kpa nie mają zastosowania.

WYMAGANE DOKUMENTY
 
Osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej:
• wniosek o ustalenie innego, niż ustawowy, terminu zapłaty opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego gruntów wraz z uzasadnieniem,
• zaświadczenie z Urzędu Skarbowego potwierdzające wysokość dochodu uzyskanego w roku poprzedzającym rok złożenia wniosku,
• „Oświadczenie użytkownika wieczystego o stanie majątkowym, sytuacji materialnej i ciężarach finansowych”
Osoby prawne, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą:
• wniosek o ustalenie innego, niż ustawowy, terminu zapłaty opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego gruntów wraz z uzasadnieniem,
• formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, którego wzór określa załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis,
• formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie, pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, którego wzór określa załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 roku w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
• wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie wnioskodawca oraz jednostki gospodarcze powiązane z wnioskodawcą otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzednich lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie przez wnioskodawcę i jednostki powiązane, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
• informacje dotyczące sytuacji finansowej za okres 3 ostatnich lat obrotowych sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości (np. sprawozdanie finansowe).
W przypadku braku wymaganych dokumentów organ wezwie wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku. Nie uzupełnienie wniosku we wskazanym terminie spowoduje pozostawienie go bez rozpatrzenia. Organ może wezwać wnioskodawcę do przedłożenia innych dokumentów, oświadczeń.
 
OPŁATY
Wniosek zwolniony z opłaty.
 
TRYB ODWOŁAWCZY
Brak
 
PODSTAWA PRAWNA
  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
  • Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U z 2023 r. poz. 702 ze zm.).
 
MIEJSCE OBSŁUGI KLIENTA
Urząd Miejski w Koronowie, Plac Zwycięstwa 1, 86-010 Koronowo, Wydział Nieruchomości i Gospodarki Komunalnej, Pokój nr 3

NUMER TELEFONU I FAXU
tel.: +48 52 38 26 426, fax: +48 52 38 26 401

ADRES STRONY INTERNETOWEJ BIP
www.bip.koronowo.pl

DNI I GODZINY OBSŁUGI KLIENTA
Poniedziałek, Środa, Czwartek 7.30-15.30, Wtorek 7.30-17.00, Piątek 7.30-14.00

INFORMACJE DODATKOWE

Numer konta, na które można uiszczać opłaty:
58 81 44 0005 2001 0000 0521 0001
 
FORMULARZE DO POBRANIA 

metryczka


Wytworzył: Emilia Suska (19 maja 2022)
Opublikował: Daria Wankiewicz (1 czerwca 2022, 09:19:59)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Koronowie

Ostatnia zmiana: Oskar Kasiorkiewicz (31 października 2024, 12:32:02)
Zmieniono: Aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1316