Zamówienia publiczne | Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych
Rozstrzygnięcia przetargów | Informacje o zamiarze zawarcia umowy
Zapytania ofertowe
Rozstrzygnięcia przetargów | Informacje o zamiarze zawarcia umowy
Zapytania ofertowe
Informacja o zamiarze zawarcia umowy w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12) uPzp ZP.271.1.34.2020
Informacja o
zamiarze zawarcia umowy w trybie z wolnej ręki
na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12) uPzp
ZP.271.1.34.2020
na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12) uPzp
ZP.271.1.34.2020
Informacja o zamiarze zawarcia umowy w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.)
1. Nazwa i adres Zamawiającego:
Gmina Koronowo
ul. Plac Zwycięstwa 1
86-010 Koronowo
2. Określenie przedmiotu zamówienie i wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług polegających na zarządzaniu,
w rozumieniu art. 184b ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1990 ze zm.),:
a) nieruchomościami zabudowanymi budynkami, lokalami mieszkalnymi, lokalami użytkowymi, pomieszczeniami gospodarczymi i garażami stanowiącymi własność Gminy Koronowo,
b) lokalami stanowiącymi własność Gminy Koronowo wchodzącymi w skład budynków wspólnot mieszkaniowych,
c) gruntami gminnymi związanymi z obiektami budowlanymi,
d) lokalami niestanowiącymi własności Gminy Koronowo wykorzystywanymi w celu zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych gminy, w okresie od 01.01.2021 r. do 31.12.2021 r.
Wielkość zamówienia
Wyszczególnienie | Liczba lokali | Powierzchnia (w m²) |
Lokale mieszkalne | ||
Lokale w budynkach gminnych – zamieszkałe | 245 | 9405,96 |
Lokale w budynkach gminnych – niezamieszkałe powyżej 1 miesiąca | 13 | 458,16 |
Lokale gminne we wspólnotach mieszkaniowych administrowanych przez ZGKiM Sp. z o. o. | 214 | 8673,68 |
Lokale gminne we wspólnotach mieszkaniowych niebędących w administracji ZGKiM Sp. z o. o. | 27 | 1083,36 |
Zamieszkałe lokale niestanowiące własności Gminy Koronowo, wykorzystywane w celu zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych gminy | 2 | 71,94 |
Lokale niestanowiące własności Gminy Koronowo, wykorzystywane w celu zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych gminy, niezamieszkałe powyżej 1 miesiąca | 7 | 176,78 |
Razem | 508 | 19869,88 |
Lokale użytkowe | ||
Lokale użytkowe w budynkach gminnych | 30 | 3661,96 |
Lokale użytkowe we wspólnotach mieszkaniowych administrowanych przez ZGKiM Sp. z o. o. | 11 | 558,52 |
Lokale użytkowe we wspólnotach mieszkaniowych niebędących w administracji ZGKiM Sp. z o. o. | 3 | 312,49 |
Garaże i pomieszczenia gospodarcze | 37 | 981,67 |
Inne nieruchomości | 1 | 15,74 |
Razem | 82 | 5530,38 |
Grunty | ||
Grunty gminne związane z obiektami budowlanymi | - | 2544,20 |
Zakres zamówienia:
1) Zapewnienie prawidłowej eksploatacji zarządzanych nieruchomości.
2) Poddawanie obiektów budowlanych kontrolom wynikającym z przepisów prawa budowlanego.
3) Prowadzenie dla każdego budynku lub obiektu budowlanego nie będącego budynkiem książki obiektu budowlanego wraz z załączeniem innych dokumentów wyszczególnionych w prawie budowlanym.
4) Prowadzenie dokumentacji użytkowania budynku zawierającej m.in. dokumentację odbioru budynku, dokumentację eksploatacyjną wraz z protokołami okresowych kontroli stanu technicznego, opiniami technicznymi i ekspertyzami, dokumentację powykonawczą robót budowlanych i remontów wraz z protokołami odbioru tych robót.
5) Zapewnienie utrzymania sanitarno – higienicznego budynków i terenów.
6) Zawieranie umów na dostawę mediów (energii cieplnej, energii elektrycznej, gazu, wody, odbioru ścieków i odpadów komunalnych) oraz nadzór, kontrolę i egzekwowanie prawidłowego wykonania usług objętych umowami.
7) Prowadzenie całokształtu spraw w zakresie ubezpieczeń majątkowych i ubezpieczeń od odpowiedzialności cywilnej zarządzanych nieruchomości oraz nadzór nad realizacją spraw związanych z likwidacją szkód.
8) Obsługa gospodarki odpadami komunalnymi, w szczególności ewidencja wysokości należnych opłat za zagospodarowanie odpadów, przygotowanie dla Urzędu Miejskiego w Koronowie deklaracji o wysokości opłat za zagospodarowanie odpadami komunalnymi, ewidencjonowanie i rejestrowanie wszelkich zmian osobowych i ilościowych w budynkach mieszkalnych i użytkowych oraz stała współpraca z wykonawcami usług w tym zakresie.
9) Zlecanie wykonywania robót konserwacyjnych oraz prac o charakterze awaryjnym.
10) Planowanie zadań inwestycyjnych oraz zadań remontowych w zarządzanym zasobie.
11) Prowadzenie procesu remontowego, w tym przygotowanie zakresu prac i ich wyceny, opracowanie dokumentacji, uzyskanie niezbędnych pozwoleń, wyłonienie wykonawców, zawarcie umów, nadzorowanie prac oraz rozliczenie rzeczowo – finansowe zadań.
12) Przekazywanie kwartalnych informacji o zrealizowanych i realizowanych pracach remontowych ujętych w planie remontów.
13) Zawieranie oraz wypowiadanie umów najmu lokali mieszkalnych, najmu socjalnego lokali, najmu pomieszczeń tymczasowych oraz lokali zamiennych i sporządzanie aneksów do tych umów, zgodnie z postanowieniami uchwały Nr LXXII/590/18 Rady Miejskiej w Koronowie z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Koronowo.
14) Realizacja zagadnień związanych z wynajmem lokali użytkowych, powierzchni reklamowych, terenów pod pawilony, pomieszczeń gospodarczych, garaży, terenów pod garaże i innych terenów, a w szczególności prowadzenie przetargów na najem tych nieruchomości, obsługa umów najmu i dzierżawy.
15) Udział w charakterze przedstawiciela Gminy w zebraniach wspólnot mieszkaniowych, w których znajdują się lokale gminne.
16) Prowadzenie ewidencji zasobu oraz ewidencji najemców i dzierżawców.
17) Obsługa finansowo – księgowa zarządzanych nieruchomości, a w szczególności planowanie, księgowanie oraz analizowanie dochodów i wydatków.
18) Przyjmowanie czynszów i innych opłat wynikających z umowy.
19) Realizacja spraw związanych z windykacją należności.
20) Rozpatrywanie wniosków w sprawie udzielenia ulg w spłacie należności czynszowych.
3. Szacunkowa wartość zamówienia:
227.483,02 zł netto co stanowi równowartość 53.283,45 euro.
4. Nazwa i adres wykonawcy, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o., ul. Al. Wolności 4, 86-010 Koronowo
5. Podstawa prawna i uzasadnienie wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki:
Podstawa prawna: art. 67 ust. 1 pkt 12) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej: uPzp) (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.).
Uzasadnienie wyboru trybu z wolnej ręki:
Zamówienie w trybie z wolnej ręki zostanie udzielone na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 uPzp przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. jednostkę sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów o finansach publicznych – Gminę Koronowo, osobie prawnej – Zakładowi Gospodarki Komunalnej
i Mieszkaniowej w Koronowie Sp. z o.o. (dalej: ZGKiM w Koronowie Sp. z o.o.), z uwagi na fakt iż spełnione zostały łącznie następujące warunki:
1) Gmina Koronowo sprawuje nad ZGKiM w Koronowie Sp. z o.o. kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie
na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej;
2) ponad 90% działalności ZGKiM w Koronowie Sp. z o.o. dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez Gminę Koronowo. Przedmiotem działalności ZGKiM w Koronowie
Sp. z o.o. jest wykonywanie zadań własnych Gminy Koronowo, w tym w zakresie gospodarki mieszkaniowej i gospodarowania lokalami użytkowymi;
3) Gmina Koronowo posiada 100% udziałów w ZGKiM w Koronowie Sp. z o.o., w spółce nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
6. Planowany termin realizacji zamówienia:
Termin realizacji zamówienia od dnia 1 stycznia 2021r. do dnia 31 grudnia 2021 r. –
12 miesięcy
7. Informacja o ogłoszeniu, o którym mowa w art. 66 ust. 2 uPzp.
Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy nie zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych.
BURMISTRZ
/-/ Patryk Mikołajewski
metryczka
Wytworzył: Maria Klapczyńska (18 grudnia 2020)
Opublikował: Maria Klapczyńska (18 grudnia 2020, 13:41:56)
Ostatnia zmiana: Magdalena Gwizdała (13 stycznia 2021, 11:57:05)
Zmieniono: Dodano Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia publicznego
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1560