Głosowanie przez dopisanie do spisu wyborców w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 10 maja 2020 r.
Wyborca
czasowo przebywający poza miejscem zameldowania na pobyt stały (w tym wyborca
zameldowany na pobyt czasowy), a w przypadku wyborcy wpisanego do rejestru
wyborców na własny wniosek — przebywający czasowo poza miejscem wpisania do
rejestru oraz wyborca nigdzie niezamieszkały, może wziąć udział w głosowaniu w
miejscu czasowego pobytu, jeżeli złoży pisemny wniosek o dopisanie do spisu
wyborców.
Wniosek powinien zawierać:
- nazwisko i imiona,
- imię ojca,
- datę urodzenia,
- numer PESEL,
- adres stałego zamieszkania (adres, pod którym wyborca ujęty jest w rejestrze wyborców),
- adres, pod którym wyborca aktualnie czasowo przebywa.
Wyborca dopisany do spisu na wniosek zostanie skreślony z urzędu ze spisu wyborców w miejscu stałego zamieszkania.
Wniosek składa się w urzędzie gminy, na obszarze której wyborca czasowo przebywa, najpóźniej w 5. dniu przed dniem wyborów, tj. do 5 maja 2020 r.
Żołnierze pełniący zasadniczą bądź okresową służbę wojskową oraz pełniący służbę w charakterze kandydatów na żołnierzy zawodowych lub odbywający ćwiczenia i przeszkolenie wojskowe, ratownicy odbywający zasadniczą służbę w obronie cywilnej poza miejscem stałego zamieszkania, policjanci z jednostek skoszarowanych, funkcjonariusze Służby Ochrony Państwa, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej oraz Służby Więziennej pełniący służbę w systemie skoszarowanym, którzy chcą wziąć udział w głosowaniu w miejscu odbywania służby, powinni złożyć wniosek o dopisanie do spisu wyborców w wybranym przez siebie obwodzie w danej miejscowości.
Wniosek można złożyć w urzędzie gminy w dniach 17– 27 kwietnia 2020 r.
Wniosek o dopisanie do spisu wyborców w wybranym obwodzie głosowania musi zostać sporządzony na piśmie oraz podpisany przez wyborcę i przekazany w oryginale do urzędu.
Wniosek o dopisanie do spisu wyborców może zostać również przesłany w formie elektronicznej - o ile jest podpisany podpisem użytkownika posiadającego profil zaufany platformy ePUAP lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Niedopuszczalne jest natomiast doręczenie tych dokumentów w formie kserokopii lub skanu za pośrednictwem faksu lub poczty elektronicznej.
Wyborca, który przed dniem pierwszego głosowania złożył wniosek o dopisanie do spisu wyborców w wybranym obwodzie głosowania, będzie ujęty w tym spisie również w przypadku ewentualnego ponownego głosowania (II tura).
Wniosek powinien zawierać:
- nazwisko i imiona,
- imię ojca,
- datę urodzenia,
- numer PESEL,
- adres stałego zamieszkania (adres, pod którym wyborca ujęty jest w rejestrze wyborców),
- adres, pod którym wyborca aktualnie czasowo przebywa.
Wyborca dopisany do spisu na wniosek zostanie skreślony z urzędu ze spisu wyborców w miejscu stałego zamieszkania.
Wniosek składa się w urzędzie gminy, na obszarze której wyborca czasowo przebywa, najpóźniej w 5. dniu przed dniem wyborów, tj. do 5 maja 2020 r.
Żołnierze pełniący zasadniczą bądź okresową służbę wojskową oraz pełniący służbę w charakterze kandydatów na żołnierzy zawodowych lub odbywający ćwiczenia i przeszkolenie wojskowe, ratownicy odbywający zasadniczą służbę w obronie cywilnej poza miejscem stałego zamieszkania, policjanci z jednostek skoszarowanych, funkcjonariusze Służby Ochrony Państwa, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej oraz Służby Więziennej pełniący służbę w systemie skoszarowanym, którzy chcą wziąć udział w głosowaniu w miejscu odbywania służby, powinni złożyć wniosek o dopisanie do spisu wyborców w wybranym przez siebie obwodzie w danej miejscowości.
Wniosek można złożyć w urzędzie gminy w dniach 17– 27 kwietnia 2020 r.
Wniosek o dopisanie do spisu wyborców w wybranym obwodzie głosowania musi zostać sporządzony na piśmie oraz podpisany przez wyborcę i przekazany w oryginale do urzędu.
Wniosek o dopisanie do spisu wyborców może zostać również przesłany w formie elektronicznej - o ile jest podpisany podpisem użytkownika posiadającego profil zaufany platformy ePUAP lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Niedopuszczalne jest natomiast doręczenie tych dokumentów w formie kserokopii lub skanu za pośrednictwem faksu lub poczty elektronicznej.
Wyborca, który przed dniem pierwszego głosowania złożył wniosek o dopisanie do spisu wyborców w wybranym obwodzie głosowania, będzie ujęty w tym spisie również w przypadku ewentualnego ponownego głosowania (II tura).
Miejsce składania wniosków: Urząd Miejski w Koronowie ul. Pomianowskiego 1 – Stanowisko ds. Dowodów Osobistych pokój nr 20 ( tel. 52 382 64 64 ) w godzinach:
· poniedziałek - czwartek: 7.30 – 15.30
·
piątek: 7.30 – 14.00
metryczka
Wytworzył: Daria Ozimkowska (23 kwietnia 2020)
Opublikował: Krzysztof Wiaterski (23 kwietnia 2020, 11:40:05)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Koronowie
Ostatnia zmiana: Krzysztof Wiaterski (29 kwietnia 2020, 12:00:17)
Zmieniono: aktualizacja
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 889