Strona główna > Przetargi > Rozstrzygnięte > 2013 |
zamówienie na: |
1. Świadczenie usług opiekuńczych dla osób z terenu Miasta i Gminy Koronowo 2. Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, z terenu Miasta i Gminy Koronowo. |
zamawiający: | Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Koronowie |
tryb zamówienia: | przetarg nieograniczony |
nr sprawy: | OA.251.3.2013 |
wartość: | poniżej 200.000 euro |
termin składania ofert: | 11 grudnia 2013 10:00 |
wynik postępowania: | dodano poniżej |
data zamieszczenia: 03.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Koronowie , ul. Pomianowskiego 1, 86-010 Koronowo, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3822283, faks 052 3821656.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mgops.koronowo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: 1. Świadczenie usług opiekuńczych dla osób z terenu Miasta i Gminy Koronowo 2. Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, z terenu Miasta i Gminy Koronowo.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest:
1) świadczenie usług opiekuńczych dla osób samotnych, które z powodu
wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, dla osób
które wymagają pomocy innych osób, a rodzina, a także wspólnie
niezamieszkujący małżonek; wstępni, zstępni, nie mogą takiej pomocy
zapewnić oraz osób sprawujących opiekę nad dziećmi o znacznym stopniu
niepełnosprawności lub wymagający szczególnej opieki, której opiekunowie
nie są w stanie zapewnić własnym staraniem w zakresie:
a) Wykonywanie czynności związanych z utrzymaniem higieny osobistej
świadczeniobiorcy i czystości pomieszczeń, w których przebywa, a w
przypadku zamieszkiwania z rodziną, utrzymania czystości w pomieszczeniu
zajmowanym przez świadczeniobiorcę,
b) Przygotowanie świadczeniobiorcy posiłków,
c) Palenie w piecu w zależności od potrzeb i pory roku,
d) Wykonywanie niezbędnych zabiegów pielęgnacyjnych,
e) Dokonywanie zakupów i wnoszenie opłat za podopiecznych związanych z
utrzymaniem mieszkania,
f) Załatwianie spraw urzędowych i zgłaszanie wizyt lekarskich,
g) Pranie odzieży i pościeli,
h) Zapewnienie, w miarę możliwości kontaktów z rodziną i otoczeniem,
i) inne czynności niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania
podopiecznego w miejscu zamieszkania.
2) świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych, z wyłączeniem
specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami
psychicznymi dla osób samotnych, które z powodu wieku, choroby lub
innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, dla osób które wymagają
pomocy innych osób, a rodzina a także wspólnie niezamieszkujący
małżonek; wstępni, zstępni, nie mogą takiej pomocy zapewnić oraz osób
sprawujących opiekę nad dziećmi o znacznym stopniu niepełnosprawności
lub wymagający szczególnej opieki, której opiekunowie nie są w stanie
zapewnić własnym staraniem w zakresie zaleconym przez lekarza, który to
zakres nie jest wykonywany przez placówki służby zdrowia w ramach
powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego i obejmuje w szczególności:
a) rehabilitacja,
b) zabiegi pielęgniarskie,
c) inne czynności wynikające z indywidualnych potrzeb zdrowotnych
podopiecznego,
2. Szacunkowa ilość usług:
1) świadczenie usług opiekuńczych z terenu Miasta i Gminy Koronowo -
16.536 godzin
2) świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych, z wyłączeniem
specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami
psychicznymi z terenu Miasta i Gminy Koronowo - 720 godzin
3. Zamawiający korzystając z prawa opcji przewiduje, że w czasie
obowiązywania umowy ilości usług opiekuńczych i specjalistycznych usług
opiekuńczych, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla
osób z zaburzeniami psychicznymi może ulec zmianie, tj. zmniejszeniu lub
zwiększeniu maksymalnie o 30 % szacunkowej ilości usług. Powyższe
wynikać będzie ze zmiany liczby osób kwalifikujących się do uzyskania
tego rodzaju pomocy społecznej.
4. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji, o której mowa w ust 4 (
nastąpi zwiększenie lub zwiększenie o 30%), Wykonawcy nie przysługują
żadne roszczenia, w tym o zapłatę odszkodowania, z tytułu
niezrealizowanej części zamówienia, jak również nie może być podstawą
do odmowy wykonania zamówienia.
5. Miejsce wykonywania zamówienia: wskazane przez Zamawiającego
środowiska: (miejsca zamieszkania) z terenu Miasta i Gminy Koronowo,
osób samotnych, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn
wymagają pomocy innych osób, dla osób które wymagają pomocy innych osób,
a rodzina, a także wspólnie niezamieszkujący małżonek; wstępni,
zstępni, nie mogą takiej pomocy zapewnić oraz osób sprawujących opiekę
nad dziećmi o znacznym stopniu niepełnosprawności lub wymagający
szczególnej opieki, której opiekunowie nie są w stanie zapewnić własnym
staraniem.
6.Wykonawca zobowiązuje się do :
1) oceny środowiska osoby niepełnosprawnej lub chorej,
2) dostosowania usług opiekuńczych do rodzaju schorzenia, wieku,
niepełnosprawności oraz środowiska w którym osoba ta przebywa,
3) dostosowanie specjalistycznych usług opiekuńczych, z wyłączeniem
specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami
psychicznymi do zakresu czynności zaleconych przez lekarza,
4) świadczenia usług opiekuńczych wyłącznie w zakresie wyszczególnionym w
decyzji administracyjnej, wydanej przez Zamawiającego
7. W zależności od potrzeb usługi świadczone są od poniedziałku do niedzieli oraz w święta przypadające w te dni w godz. od 6.00 do 22.00 8. Podejmowanie czynności związanych ze świadczeniem usług opiekuńczych bez względu na stopień dysfunkcji środowiska w ciągu 24 godzin od chwili zgłoszenia o potrzebie ich zapewnienia, a w przypadkach nagłych niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia. Zlecenie realizacji usług opiekuńczych na rzecz konkretnej osoby Zamawiający przekaże Wykonawcy na piśmie. W wyjątkowych sytuacjach, gdy istnieje konieczność natychmiastowego zrealizowania usługi, dopuszcza się możliwość świadczenia usług na podstawie ustnego zgłoszenia przez Zamawiającego..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.11.00-3, 85.31.11.00-4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu weryfikacji warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności gospodarczej lub czynności Zamawiający żąda złożenia oświadczenia o spełnieniu tego warunku - Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał lub nadal wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, 1 usługę (potwierdzone dowodami, że zostały wykonane należycie), której przedmiotem było/jest świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi z podaniem ich zakresu, wartości, przedmiotu, podmiotów na rzecz których usługi opiekuńcze były świadczone oraz załączonym dokumentem potwierdzającym, że usługi te były lub są świadczone należycie, w okresie nie krótszym niż sześć miesięcy.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie; Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia złożonego wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ;
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie; Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia złożonego wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ;
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie; Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia złożonego wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Oświadczenie, wykonawcy potwierdzające posiadanie specjalistycznego przygotowania zawodowego w stosunku do osób wymagających specjalistycznych usług opiekuńczych z wyłączeniem specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi, lub możliwość zapewnienia potencjału kadrowego z takim przygotowaniem Załącznik nr 7 do SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w przypadkach, gdy: 1) nastąpi zmiana przepisów wpływających na realizację przedmiotu zamówienia, 2) wystąpi możliwość wprowadzenia zmian w sposobie wykonania przedmiotu zamówienia, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego, 3) wystąpi konieczność zmiany terminu lub sposobu realizacji umowy wynikająca z zaistnienia niemożliwej wcześniej do przewidzenia okoliczność, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności i mającej wpływ na wykonanie umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.koronowo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Koronowo, ul. Pomianowskiego 1, 86-010 Koronowo, pokój nr 14 (sekretariat).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Koronowie, ul. Pomianowskiego 1, 86-010 Koronowo, pokój nr 14 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami (455kB)
ZAWIADOMIENIE
O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Informuję, że po dokonaniu badania i oceny ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na świadczenie usług:
opiekuńczych dla osób z terenu Miasta i Gminy Koronowo
specjalistycznych usług opiekuńczych, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, z terenu Miasta i Gminy Koronowo
na podstawie art. 91
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych
(tekst jednolity: Dz. U. z 2013r. poz. 907 ze zm.), Miejsko-Gminny
Ośrodek Pomocy Społecznej w Koronowie dokonał wyboru oferty
najkorzystniejszej, którą jest oferta nr 2 złożona przez Panią
Ewę Malak z PUNKTU OPIEKI SPOŁECZNEJ NAD CHORYM W DOMU, ul.
Pomianowskiego 1,
86-010 Koronowo.
Uzasadnienie: Oferta Nr 2 została uznana za najkorzystniejszą na podstawie kryterium oceny ofert określonego w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, tj. spośród przedstawionych ofert uzyskała 100 punktów w kryterium cena oferty - 100 %.
Zgodnie z art. 92 ust. 1 uPzp informuję, iż w przedmiotowym postępowaniu złożono 2 oferty ( 1 oferta podlegająca ocenie i 1 oferta odrzucona)
Liczba punktów dla ofert podlegających ocenie w kryterium cena 100%
Oferta Nr 2 : PUNKT OPIEKI SPOŁECZNEJ NAD CHORYM W DOMU, Ewa Malak, ul. Pomianowskiego 1, 86-010 Koronowo – 100 punktów
Oferta odrzucona:
Oferta nr 1. TELEmedica s.c. Zagruszany 52, 16-060 Zabłudów
Zamawiający informuje, że powyższa oferta została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 5 ustawy – Prawo zamówień publicznych w związku z art. 24 ust. 2 pkt 4 cytowanej ustawy.
Jednocześnie na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 4 uPzp, w związku z art. 94 ust. 1 pkt 2 uPzp, informuję, że Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego, z zastrzeżeniem art. 183 uPzp, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeśli zawiadomienie to zostało przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2, albo 10 dni – jeżeli zostało przesłane w inny sposób.
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty (668kB)
Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia (1189kB)
metryczka
Opublikował: Paweł Święcichowski (3 grudnia 2013, 18:25:30)
Ostatnia zmiana: Paweł Święcichowski (31 grudnia 2013, 11:52:49)
Zmieniono: dodano ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1504