

Karta usług Nr 38 - REJESTRACJA ZGONÓW
OPIS USŁUGI - zgon rejestruje kierownik
urzędu stanu cywilnego właściwy ze względu na miejsce zgonu albo na miejsce znalezienia zwłok na
podstawie karty zgonu i protokołu zgłoszenia zgonu.
Po sporządzeniu aktu zgonu wydawany jest z urzędu jeden odpis skrócony
aktu zgonu. Zarejestrowanie zgonu umożliwia pochówek osoby zmarłej.
CZAS REALIZACJI
- 3 dni od sporządzenia karty zgonu;
- 24 godziny od zgonu, jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej.
WYMAGANE DOKUMENTY
- karta zgonu wydana przez służbę zdrowia
- dokument tożsamości osoby zmarłej
OPŁATY - zgłoszenie oraz jeden odpis skrócony aktu zgonu zwolnione są od opłaty skarbowej.
TRYB ODWOŁAWCZY - nie przysługuje
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego
MIEJSCE OBSŁUGI KLIENTA
Urząd Miejski w Koronowie, Urząd Stanu Cywilnego, ul. Pomianowskiego 1, 86-010 Koronowo, pok. nr 10.
NUMER TELEFONU I FAXU
+48 52 382 64 62, fax. +48 52 382 64 01
ADRES STRONY INTERNETOWEJ BIP – www.bip.koronowo.pl
DNI I GODZINY OBSŁUGI KLIENTA – Poniedziałek, Środa, Czwartek 7.30-15.30, Wtorek 7.30-17.00, Piątek 7.30-14.00
INFORMACJE DODATKOWE
Obowiązek zgłoszenia zgonu do Urzędu Stanu Cywilnego ciąży w kolejności na następujących osobach:
- małżonku lub dzieciach zmarłego,
- najbliższych krewnych lub powinowatych,
Opłat można dokonać:
- w Kasie Urzędu Miejskiego w Koronowie, ul. Pl. Zwycięstwa 1, pok. 9,
- na konto : 58 8144 0005 2001 0000 0521 0001
- kartą płatniczą bądź telefonem komórkowym (usługa BLIK)- USC w/m
FORMULARZE DO POBRANIA – brak
Klauzula informacyjna (566kB)

metryczka
Wytworzył: Teresa Polus (13 listopada 2015)
Opublikował: Anna Jóźwik (29 grudnia 2015, 13:34:53)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Koronowie
Ostatnia zmiana: Oskar Kasiorkiewicz (19 stycznia 2023, 15:01:33)
Zmieniono: Aktualizacja
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 5169