W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Zmiana miejsca głosowania

RSS

• Wyborca:
− czasowo przebywający poza miejscem zameldowania na pobyt stały (w tym wyborca zameldowany na pobyt czasowy),
− czasowo przebywający poza miejscem zamieszkania (tj. ujęcia na własny wniosek w Centralnym Rejestrze Wyborców w stałym obwodzie głosowania),
− nieujęty w żadnym stałym obwodzie głosowania w Centralnym Rejestrze Wyborców
może wziąć udział w głosowaniu w miejscu czasowego pobytu, jeżeli w okresie od dnia 4 kwietnia 2025 r. do dnia 15 maja 2025 r. złoży wniosek o zmianę miejsca głosowania.
• Wyborca niepełnosprawny:
-  jeżeli lokal obwodowej komisji wyborczej właściwej dla adresu zameldowania na pobyt stały lub adresu stałego zamieszkania wyborcy nie jest dostosowany do potrzeb wyborców niepełnosprawnych, zainteresowana osoba- po okazaniu dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność i po złożeniu wniosku o zmianę miejsca głosowania- zostanie ujęta w spisie wyborców w wybranym przez siebie stałym obwodzie głosowania, w którym lokal obwodowej komisji wyborczej dostosowany jest do potrzeb wyborców niepełnosprawnych. Zmiany miejsca głosowania można dokonać w terminie od dnia 4 kwietnia 2025 r. do dnia 15 maja 2025 r..

• Żołnierze pełniący zasadniczą służbę wojskową albo odbywający ćwiczenia wojskowe, policjanci z jednostek skoszarowanych, funkcjonariusze Służby Ochrony Państwa, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej oraz Służby Więziennej pełniący służbę w systemie skoszarowanym, którzy chcą wziąć udział w głosowaniu w miejscu odbywania służby, powinni złożyć wniosek o zmianę miejsca głosowania. Wniosek składa się w urzędzie gminy w terminie od dnia 4 kwietnia 2025 r. do dnia 15 maja 2025 r..
 We wniosku podaje się:
− nazwisko i imię (imiona),
− obywatelstwo,
− numer PESEL wnioskodawcy,
− adres przebywania w dniu wyborów.
Wniosek może zostać złożony:
− na piśmie utrwalonym w postaci papierowej z własnoręcznym podpisem do urzędu gminy właściwego dla wybranego stałego obwodu głosowania na obszarze gminy, w której wyborca przebywać będzie w dniu wyborów
lub
− w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej na stronie internetowej gov.pl.

Wyborca, który złożył wniosek o zmianę miejsca głosowania, zostanie z urzędu skreślony ze spisu wyborców, w którym uprzednio był ujęty.

UWAGA!
Wyborcy, którzy złożyli wniosek o zmianę miejsca głosowania, będą ujęci w tym samym spisie wyborców również w przypadku przeprowadzania ponownego głosowania (tzw. II tury wyborów).

W tej sytuacji wzięcie udziału w głosowaniu w innym obwodzie (w tym również w miejscu stałego zamieszkania), będzie możliwe wyłącznie po:
− otrzymaniu z dowolnie wybranego urzędu gminy zaświadczenia o prawie do głosowania
lub
− po złożeniu, najpóźniej do dnia 29 maja 2025 r., wniosku o zmianę miejsca głosowania, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej z własnoręcznym podpisem do urzędu gminy właściwego dla wybranego stałego obwodu głosowania na obszarze gminy, w której wyborca przebywać będzie w dniu ponownego głosowania lub w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej na stronie internetowej gov.pl.

Miejsce składania wniosków: stanowisko ds. ewidencji ludności, Urząd Miejski w Koronowie ul. Pomianowskiego 1, parter, pokój 10A (tel. 52 382 64 66) w godzinach: 
· poniedziałek, środa, czwartek – 7.30 – 15.30
· wtorek – 7.30 – 17.00
· piątek – 7.30 – 14.00

Załączniki:

Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Koronowie
Wytworzył: Burmistrz Koronowa
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Paulina Jeszka
Data opublikowania: 31.03.2025 13:17
Liczba pobrań: 24
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Koronowie
Wytworzył: Burmistrz Koronowa
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Paulina Jeszka
Data opublikowania: 31.03.2025 13:17
Liczba pobrań: 33
klauzula-CRW
pdf, 187 kB
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Koronowie
Wytworzył: Burmistrz Koronowa
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Paulina Jeszka
Data opublikowania: 31.03.2025 13:17
Liczba pobrań: 24
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Koronowie
Odpowiedzialny za treść: Burmistrz
Wytworzył: Urząd Miejski w Koronowie
Data wytworzenia: 31.03.2025
Opublikował w BIP: Paulina Jeszka
Data opublikowania: 31.03.2025 13:17
Ostatnio zaktualizował: Paulina Jeszka
Data ostatniej aktualizacji: 31.03.2025 13:22
Liczba wyświetleń: 60
Drukuj Zapisz do PDF
wersje