W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Informacja o zamiarze zawarcia umowy w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12) uPzp ZP.271.1.34.2020

RSS

Informacja o zamiarze zawarcia umowy w trybie z wolnej ręki
na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12) uPzp
 ZP.271.1.34.2020
 
Informacja o zamiarze zawarcia umowy w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.)
 
 
1. Nazwa i adres Zamawiającego:
Gmina Koronowo
ul. Plac Zwycięstwa 1
86-010 Koronowo

2. Określenie przedmiotu zamówienie i wielkości lub zakresu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług polegających na zarządzaniu,
w rozumieniu art. 184b ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1990 ze zm.),:
a) nieruchomościami zabudowanymi budynkami, lokalami mieszkalnymi, lokalami użytkowymi, pomieszczeniami gospodarczymi i garażami stanowiącymi własność Gminy Koronowo,
b) lokalami stanowiącymi własność Gminy Koronowo wchodzącymi w skład budynków wspólnot mieszkaniowych,
c) gruntami gminnymi związanymi z obiektami budowlanymi,
d) lokalami niestanowiącymi własności Gminy Koronowo wykorzystywanymi w celu zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych gminy, w okresie od 01.01.2021 r. do 31.12.2021 r.

Wielkość zamówienia
 
WyszczególnienieLiczba lokaliPowierzchnia (w m²)
Lokale mieszkalne
Lokale w budynkach gminnych - zamieszkałe 2459405,96
Lokale w budynkach gminnych - niezamieszkałe powyżej 1 miesiąca 13458,16
Lokale gminne we wspólnotach mieszkaniowych administrowanych przez ZGKiM Sp. z o. o.2148673,68
Lokale gminne we wspólnotach mieszkaniowych niebędących w administracji ZGKiM Sp. z o. o. 271083,36
Zamieszkałe lokale niestanowiące własności Gminy Koronowo, wykorzystywane w celu zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych gminy271,94
Lokale niestanowiące własności Gminy Koronowo, wykorzystywane w celu zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych gminy, niezamieszkałe powyżej 1 miesiąca7176,78
Razem50819869,88
Lokale użytkowe
Lokale użytkowe w budynkach gminnych303661,96
Lokale użytkowe we wspólnotach mieszkaniowych administrowanych przez ZGKiM Sp. z o. o. 11558,52
Lokale użytkowe we wspólnotach mieszkaniowych niebędących w administracji ZGKiM Sp. z o. o. 3312,49
Garaże i pomieszczenia gospodarcze37981,67
Inne nieruchomości115,74
Razem825530,38
Grunty
Grunty gminne związane z obiektami budowlanymi-2544,20

 
Zakres zamówienia:
1) Zapewnienie prawidłowej eksploatacji zarządzanych nieruchomości.
2) Poddawanie obiektów budowlanych kontrolom wynikającym z przepisów prawa budowlanego.
3) Prowadzenie dla każdego budynku lub obiektu budowlanego nie będącego budynkiem książki obiektu budowlanego wraz z załączeniem innych dokumentów wyszczególnionych w prawie budowlanym.
4) Prowadzenie dokumentacji użytkowania budynku zawierającej m.in. dokumentację odbioru budynku, dokumentację eksploatacyjną wraz z protokołami okresowych kontroli stanu technicznego, opiniami technicznymi i ekspertyzami, dokumentację powykonawczą robót budowlanych i remontów wraz z protokołami odbioru tych robót.
5) Zapewnienie utrzymania sanitarno - higienicznego budynków i terenów.  
6) Zawieranie umów na dostawę mediów (energii cieplnej, energii elektrycznej, gazu, wody, odbioru ścieków i odpadów komunalnych) oraz nadzór, kontrolę i egzekwowanie prawidłowego wykonania usług objętych umowami.
7) Prowadzenie całokształtu spraw w zakresie ubezpieczeń majątkowych i ubezpieczeń od odpowiedzialności cywilnej zarządzanych nieruchomości oraz nadzór nad realizacją spraw związanych z likwidacją szkód.
8) Obsługa gospodarki odpadami komunalnymi, w szczególności ewidencja wysokości należnych opłat za zagospodarowanie odpadów, przygotowanie dla Urzędu Miejskiego w Koronowie deklaracji o wysokości opłat za zagospodarowanie odpadami komunalnymi, ewidencjonowanie i rejestrowanie wszelkich zmian osobowych i ilościowych w budynkach mieszkalnych i użytkowych oraz stała współpraca z wykonawcami usług w tym zakresie.
9) Zlecanie wykonywania robót konserwacyjnych oraz prac o charakterze awaryjnym.
10) Planowanie zadań inwestycyjnych oraz zadań remontowych w zarządzanym zasobie.
11) Prowadzenie procesu remontowego, w tym przygotowanie zakresu prac i ich wyceny, opracowanie dokumentacji, uzyskanie niezbędnych pozwoleń, wyłonienie wykonawców, zawarcie umów, nadzorowanie prac oraz rozliczenie rzeczowo - finansowe zadań. 
12) Przekazywanie kwartalnych informacji o zrealizowanych i realizowanych pracach remontowych ujętych w planie remontów.
13) Zawieranie oraz wypowiadanie umów najmu lokali mieszkalnych, najmu socjalnego lokali, najmu pomieszczeń tymczasowych oraz lokali zamiennych i sporządzanie aneksów do tych umów, zgodnie z postanowieniami uchwały Nr LXXII/590/18 Rady Miejskiej w Koronowie z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Koronowo.
14) Realizacja zagadnień związanych z wynajmem lokali użytkowych, powierzchni reklamowych,  terenów  pod  pawilony,  pomieszczeń gospodarczych, garaży,  terenów  pod  garaże  i  innych terenów, a w szczególności prowadzenie przetargów na najem tych nieruchomości, obsługa umów najmu i dzierżawy.
15) Udział w charakterze przedstawiciela Gminy w zebraniach wspólnot mieszkaniowych, w których znajdują się lokale gminne.
16) Prowadzenie ewidencji zasobu oraz ewidencji najemców i dzierżawców.
17) Obsługa finansowo - księgowa zarządzanych nieruchomości, a w szczególności planowanie, księgowanie oraz analizowanie dochodów i wydatków.
18) Przyjmowanie czynszów i innych opłat wynikających z umowy.
19) Realizacja spraw związanych z windykacją należności.
20) Rozpatrywanie wniosków w sprawie udzielenia ulg w spłacie należności czynszowych.

3. Szacunkowa wartość zamówienia:
227.483,02 zł netto co stanowi równowartość 53.283,45 euro.

4. Nazwa i adres wykonawcy, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia:

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o., ul. Al. Wolności 4, 86-010 Koronowo
 
5. Podstawa prawna i uzasadnienie wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki:
Podstawa prawna: art. 67 ust. 1 pkt 12) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej: uPzp) (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.).
Uzasadnienie wyboru trybu z wolnej ręki:
Zamówienie w trybie z wolnej ręki zostanie udzielone na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 uPzp przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. jednostkę sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów o finansach publicznych - Gminę Koronowo, osobie prawnej - Zakładowi Gospodarki Komunalnej
i Mieszkaniowej w Koronowie Sp. z o.o. (dalej: ZGKiM w Koronowie Sp. z o.o.), z uwagi na fakt iż spełnione zostały łącznie następujące warunki:
1) Gmina Koronowo sprawuje nad ZGKiM w Koronowie Sp. z o.o. kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie
na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej;
2) ponad 90% działalności ZGKiM w Koronowie Sp. z o.o. dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez Gminę Koronowo. Przedmiotem działalności ZGKiM w Koronowie
Sp. z o.o. jest wykonywanie zadań własnych Gminy Koronowo, w tym w zakresie gospodarki mieszkaniowej i gospodarowania lokalami użytkowymi;
3) Gmina Koronowo posiada 100% udziałów w ZGKiM w Koronowie Sp. z o.o., w spółce nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.

6. Planowany termin realizacji zamówienia:
Termin realizacji zamówienia od dnia 1 stycznia 2021r. do dnia 31 grudnia 2021 r. -
12 miesięcy

7. Informacja o ogłoszeniu, o którym mowa w art. 66 ust. 2 uPzp.
Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy nie zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych. 

                                                                                                          BURMISTRZ
                                                                                          /-/ Patryk Mikołajewski

 

Załączniki:

Opublikował w BIP:
Data opublikowania: 13.01.2021 12:00
Liczba pobrań: 0
Opublikował w BIP:
Data opublikowania: 13.01.2021 11:59
Liczba pobrań: 0
Opublikował w BIP:
Data opublikowania: 18.12.2020 13:48
Liczba pobrań: 0
Wytworzył: Maria Klapczyńska
Data wytworzenia: 18.12.2020
Opublikował w BIP: Maria Klapczyńska
Data opublikowania: 18.12.2020 13:41
Ostatnio zaktualizował: Magdalena Gwizdała
Data ostatniej aktualizacji: 13.01.2021 11:57
Liczba wyświetleń: 1
Drukuj Zapisz do PDF

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.