W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Karta Usług nr 105 - SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI NA RZECZ UŻYTKOWNIKA WIECZYSTEGO

RSS
OPIS USŁUGI
 
Usługa umożliwia złożenie do Urzędu Miejskiego w Koronowie wniosku w sprawie sprzedaży nieruchomości dotychczasowemu użytkownikowi wieczystemu w trybie bezprzeatrgowym na podstawie art. 32 ust. 1 i 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami.


KOGO DOTYCZY USŁUGA

Z wnioskiem o nabycie prawa własności mogą wystąpić wieczyści użytkownicy lub jego następcy prawni.
 
CZAS REALIZACJI
 
odpowiedź na wniosek - do 30 dni, termin załatwienia sprawy - ok. 2-3 miesięcy.

WYMAGANE DOKUMENTY
 
- wniosek o wykup prawa użytkowania wieczystego na własność podpisany przez wszystkich współużytkowników wieczystych,
- aktualny odpis z księgi wieczystej nieruchomości będącej przedmiotem użytkowania wieczystego (wydruk z Internetu),
- dokument potwierdzający nabycie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości (kopia aktu notarialnego),

W przypadku braku wymaganych dokumentów organ wezwie wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku. Nie uzupełnienie wniosku we wskazanym terminie spowoduje pozostawienie go bez rozpatrzenia. Organ może wezwać wnioskodawcę do przedłożenia innych dokumentów, oświadczeń.
 
OPŁATY
 
Wniosek zwolniony z opłaty. Opłaty notarialne i sądowe ponosi Nabywca.
 
TRYB ODWOŁAWCZY
 
Wobec faktu, że sprawy zbywania nieruchomości są sprawami cywilnoprawnymi i do umowy dochodzi poprzez złożenie oświadczeń woli przez strony przed notariuszem, nie przewiduje się w tego typu sprawach trybu odwoławczego.
 
PODSTAWA PRAWNA
Podstawa prawna: art. 32 i art. 69 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 1145 ze zm.).
 
MIEJSCE OBSŁUGI KLIENTA
 
Urząd Miejski w Koronowie, Plac Zwycięstwa 1, 86-010 Koronowo, Wydział Nieruchomości i Gospodarki Komunalnej, Pokój nr 3

NUMER TELEFONU I FAXU
 
tel.: +48 52 38 26 426, fax: +48 52 38 26 401

ADRES STRONY INTERNETOWEJ BIP
 
 www.bip.koronowo.pl

DNI I GODZINY OBSŁUGI KLIENTA
 
Poniedziałek, Środa, Czwartek 7.30-15.30, Wtorek 7.30-17.00, Piątek 7.30-14.00

INFORMACJE DODATKOWE
 
Numer konta, na które można uiszczać opłaty:
58 81 44 0005 2001 0000 0521 0001
 
FORMULARZE DO POBRANIA 
 

Załączniki:

Wniosek
12.62 kB
Opublikował w BIP: Oskar Kasiorkiewicz
Data opublikowania: 31.10.2024 12:22
Liczba pobrań: 0
Wytworzył: Emilia Suska
Data wytworzenia: 19.05.2022
Opublikował w BIP: Daria Wankiewicz
Data opublikowania: 24.05.2022 08:39
Ostatnio zaktualizował: Oskar Kasiorkiewicz
Data ostatniej aktualizacji: 31.10.2024 12:22
Liczba wyświetleń: 1
Drukuj Zapisz do PDF

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.