Karta usług Nr 48 - WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO LUB CZASOWEGO W DRODZE POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO

OPIS USŁUGI
Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego w drodze postępowania administracyjnego
 
KOGO DOTYCZY USŁUGA
Właściciel lokalu i osoba, która ten lokal opuściła.
 
CZAS REALIZACJI
W ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania z możliwością przedłużenia terminu w trybie art. 36 k.p.a. 
 
WYMAGANE DOKUMENTY
  1. Wniosek o wymeldowanie złożony przez właściciela lub najemcę lokalu.
  2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu lub nieruchomości (akt notarialny, umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu) lub inny dokument poświadczający interes prawny.
  3. Dokumenty stanowiące dowód w sprawie o wymeldowanie (np. protokół zdawczo-odbiorczy lokalu, wyrok o eksmisji osoby, której dotyczy wymeldowanie, zaświadczenie od komornika sądowego o wykonaniu wyroku eksmisyjnego)
Do wglądu:
  1. Dowód osobisty lub paszport
  2. Dokument dotyczący stanu prawnego lokalu mieszkalnego, z którego ma nastąpić wymeldowanie
 
OPŁATY
Opłata skarbowa – 10 zł. 
  • w  Urzędzie Miejskim w Koronowie, ul. Pomianowskiego 1, pok. 10A za pomocą wpłat bezgotówkowych, 
  • na konto: Gmina Koronowo 58 8144 0005 2001 0000 0521 0001
 
TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie wnosi się do Wojewody Kujawsko - Pomorskiego w Bydgoszczy za pośrednictwem Burmistrza Koronowa, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

PODSTAWA PRAWNA
  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz.U.2024.736), 
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.Dz.U.2024.572), 
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., str. 1, ze zm.),
  • Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych ((t.j. Dz.U.2019.1781), 
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. 2023.2111.).

MIEJSCE OBSŁUGI KLIENTA
Urząd Miejski w Koronowie, ul. Pomianowskiego 1, pok. nr 21, Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego -  Stanowisko ds. Ewidencji Ludności
 
NUMER TELEFONU I FAXU
tel. 52 3826 466, fax: 52 3826 401
 
ADRES STRONY INTERNETOWEJ BIP
www.bip.koronowo.pl
 
DNI I GODZINY OBSŁUGI KLIENTA
Poniedziałek, Środa, Czwartek 7.30-15.30, Wtorek 7.30-17.00, Piątek 7.30-14.00
 
INFORMACJE DODATKOWE
Organ gminy wydaje na wniosek właściciela (lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu) lub z urzędu decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.

Odwołanie składa się w Kancelarii- Biurze Podawczym w Urzędzie Miejskim w Koronowie, Plac Zwycięstwa 1, pok. 1.
 
FORMULARZE DO POBRANIA

metryczka


Wytworzył: Marzena Tomaszewska-Rybka (13 lutego 2018)
Opublikował: Anna Jóźwik (15 stycznia 2016, 13:03:49)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Koronowie

Ostatnia zmiana: Oskar Kasiorkiewicz (17 października 2024, 14:58:27)
Zmieniono: Aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2641