Karta usług Nr 45 - WYDANIE ZAŚWIADCZENIA Z AKT EWIDENCJI LUDNOŚCI NA WNIOSEK ZAINTERESOWANEJ OSOBY

OPIS USŁUGI
Wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności na wniosek zainteresowanej osoby: poświadczenie zameldowania na pobyt stały lub czasowy, poświadczenie wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego, potwierdzenie zgłoszenia pobytu czasowego za granicą, informacja o braku osób zameldowanych pod adresem, odpisu danych Wnioskodawcy, numeru PESEL osoby zmarłej.
 
KOGO DOTYCZY USŁUGA
Zainteresowanego
 
CZAS REALIZACJI
Niezwłocznie (nie dłużej niż do 7 dni)
 
WYMAGANE DOKUMENTY
  1. wniosek (wzór w załączeniu),
  2. dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość,
  3. dowód wniesienia opłaty skarbowej za zaświadczenie (opłacie skarbowej nie podlegają zaświadczenia zwolnione z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej),
  4. pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu oraz pełnomocnictwa złożone w sprawie wydania zaświadczenia zwolnionego z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej),
  5. w przypadku zaświadczenia, że w lokalu nikt nie jest zameldowany - do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (np. akt notarialny, umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu).
 
OPŁATY
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia - 17 zł
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa - 17 zł
  • w Urzędzie Miejskim w Koronowie, ul. Pomianowskiego 1, pok. 10A za pomocą wpłat bezgotówkowych
  • na konto: Gmina Koronowo 58 8144 0005 2001 0000 0521 0001
 
TRYB ODWOŁAWCZY
Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia, bądź zaświadczenia o treści żądanej przez wnioskodawcę wnosi się do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.
 
PODSTAWA PRAWNA
  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. 2024.736), 
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2024.572), 
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., str. 1, ze zm.) , 
  • Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. 2019.1781), 
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2019.1781), 
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. 2024.307 ze zm.).

MIEJSCE OBSŁUGI KLIENTA
Urząd Miejski w Koronowie, ul. Pomianowskiego 1, pok. nr 10A, Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego - Stanowisko ds. Ewidencji Ludności
 
NUMER TELEFONU I FAXU
tel. 52 3826 466, fax: 52 3826 401
 
ADRES STRONY INTERNETOWEJ BIP

www.bip.koronowo.pl
 
DNI I GODZINY OBSŁUGI KLIENTA

Poniedziałek, Środa, Czwartek 7.30-15.30, Wtorek 7.30-17.00, Piątek 7.30-14.00
 
INFORMACJE DODATKOWE

Organ administracji publicznej wydaje zaświadczenie na wniosek zainteresowanej osoby złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne.
 
FORMULARZE DO POBRANIA

metryczka


Wytworzył: Marzena Tomaszewska-Rybka (13 lutego 2018)
Opublikował: Anna Jóźwik (15 stycznia 2016, 12:26:40)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Koronowie

Ostatnia zmiana: Oskar Kasiorkiewicz (17 października 2024, 14:54:20)
Zmieniono: Aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 4001