Karta usług Nr 45 - WYDANIE ZAŚWIADCZENIA Z AKT EWIDENCJI LUDNOŚCI NA WNIOSEK ZAINTERESOWANEJ OSOBY
OPIS
USŁUGI
Wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności na wniosek zainteresowanej osoby: poświadczenie zameldowania na pobyt stały lub czasowy, poświadczenie wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego, potwierdzenie zgłoszenia pobytu czasowego za granicą, informacja o braku osób zameldowanych pod adresem, odpisu danych Wnioskodawcy, numeru PESEL osoby zmarłej.
KOGO DOTYCZY USŁUGA
Zainteresowanego
CZAS REALIZACJI
Niezwłocznie (nie dłużej niż do 7 dni)
WYMAGANE DOKUMENTY
OPŁATY
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia - 17 zł
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa - 17 zł
TRYB ODWOŁAWCZY
Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia, bądź zaświadczenia o treści żądanej przez wnioskodawcę wnosi się do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.
PODSTAWA PRAWNA
MIEJSCE
OBSŁUGI KLIENTA
Urząd Miejski w Koronowie, ul. Pomianowskiego 1, pok. nr 10A, Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego - Stanowisko ds. Ewidencji Ludności
NUMER TELEFONU I FAXU
tel. 52 3826 466, fax: 52 3826 401
ADRES STRONY INTERNETOWEJ BIP
www.bip.koronowo.pl
DNI I GODZINY OBSŁUGI KLIENTA
Poniedziałek, Środa, Czwartek 7.30-15.30, Wtorek 7.30-17.00, Piątek 7.30-14.00
INFORMACJE DODATKOWE
Organ administracji publicznej wydaje zaświadczenie na wniosek zainteresowanej osoby złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne.
FORMULARZE DO POBRANIA
Wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności na wniosek zainteresowanej osoby: poświadczenie zameldowania na pobyt stały lub czasowy, poświadczenie wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego, potwierdzenie zgłoszenia pobytu czasowego za granicą, informacja o braku osób zameldowanych pod adresem, odpisu danych Wnioskodawcy, numeru PESEL osoby zmarłej.
KOGO DOTYCZY USŁUGA
Zainteresowanego
CZAS REALIZACJI
Niezwłocznie (nie dłużej niż do 7 dni)
WYMAGANE DOKUMENTY
- wniosek (wzór w załączeniu),
- dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość,
- dowód wniesienia opłaty skarbowej za zaświadczenie (opłacie skarbowej nie podlegają zaświadczenia zwolnione z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej),
- pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia
opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie
pełnomocnictwa (opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi,
rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu oraz pełnomocnictwa złożone w sprawie
wydania zaświadczenia zwolnionego z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada
2006 r. o opłacie skarbowej),
- w przypadku zaświadczenia, że w lokalu nikt nie jest zameldowany - do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (np. akt notarialny, umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu).
OPŁATY
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia - 17 zł
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa - 17 zł
- w Urzędzie Miejskim w Koronowie, ul. Pomianowskiego 1, pok. 10A za pomocą wpłat bezgotówkowych
- na konto: Gmina Koronowo 58 8144 0005 2001 0000 0521 0001
TRYB ODWOŁAWCZY
Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia, bądź zaświadczenia o treści żądanej przez wnioskodawcę wnosi się do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. 2024.736),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2024.572),
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., str. 1, ze zm.) ,
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. 2019.1781),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2019.1781),
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. 2024.307 ze zm.).
Urząd Miejski w Koronowie, ul. Pomianowskiego 1, pok. nr 10A, Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego - Stanowisko ds. Ewidencji Ludności
NUMER TELEFONU I FAXU
tel. 52 3826 466, fax: 52 3826 401
ADRES STRONY INTERNETOWEJ BIP
www.bip.koronowo.pl
DNI I GODZINY OBSŁUGI KLIENTA
Poniedziałek, Środa, Czwartek 7.30-15.30, Wtorek 7.30-17.00, Piątek 7.30-14.00
INFORMACJE DODATKOWE
Organ administracji publicznej wydaje zaświadczenie na wniosek zainteresowanej osoby złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne.
FORMULARZE DO POBRANIA
- Wniosek Wniosek (33kB) ,
- Wniosek o wydanie wielojęzycznego formularza
Wniosek (31kB)
,
- Pełnomocnictwo
Pełnomocnictwo (682kB)
,
- Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych Klauzula (405kB) .
metryczka
Wytworzył: Marzena Tomaszewska-Rybka (13 lutego 2018)
Opublikował: Anna Jóźwik (15 stycznia 2016, 12:26:40)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Koronowie
Ostatnia zmiana: Oskar Kasiorkiewicz (17 października 2024, 14:54:20)
Zmieniono: Aktualizacja
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 4001